Бөлім:Тәрбиенің қайнар бұлағы |
Мектеп: Шұбарағаш |
||||||||||||||
Мұғалімніңаты-жөні: |
|||||||||||||||
Сынып: 5 |
Қатысқандар: |
Қатыспағандар: |
|||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
«АтымтайЖомарт» әңгімесінің құндылығы |
||||||||||||||
Сабақта іске асатын оқу мақсаты |
5.2.1.1. әдеби шығармадағы салыстыра суреттеулер мен қарама – қарсы суреттеулерді табу |
||||||||||||||
Сабақтың мақсаты |
1.Барлық оқушылар орындай алады: Шығарма мазмұнын түсінеді, зерттейді. Рөлдік ойындар, таныстырылым әдістері арқылы шығармадағы Атымтай Жомарттың екі пікірін салыстыра отырып, тұжырымдайды. Қарама-қарсы ұғымдағы жомарттық пен сараңдықты мәтін мазмұнынан табады,салыстырады. |
||||||||||||||
2. Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Көркем шығармада көтерілген мәселе бойынша өз көзқарасын дәлелді етіп жеткізеді. |
|||||||||||||||
3. Кейбір оқушылар орындай алады: Жомарттық пен сараңдықты адамгершілік тұрғысынан салыстыра бағалайды. Әдеби шығармада көтерілген мәселеге анализ жасай отырып, өмірдегі шындыққа көзқарасын қалыптастырады. |
|||||||||||||||
Жетістіккритерийі |
- Шығарма мазмұнын түсінеді, тұжырым жасайды. - Жомарттық пен сараңдық сөзінің мағынасын ашады. - Кейіпкерді шынайы өмірмен салыстырып бағалайды. |
||||||||||||||
Тілдікмақсаттар |
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: көңілге жел кіру, дәулет,әдет, кем-кетікке жәрдем беру, әбірет алу |
||||||||||||||
Диалог құруға\шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: шөп тасып, жұмыс қылады, ұмытармын деп қорқамын, әбірет алсын деймін. |
|||||||||||||||
|
Талқылауға арналған сұрақтар: -Әңгіме оқырманға қандай үлгі-өнеге көрсетеді?- Қазіргі заманның Атымтай Жомарты қандай?-Егер сен бай болсаң, не істер едің? |
||||||||||||||
-Не себепті Атымтай Жомарт дәулетті болса да, шөп тасып,күнде еңбектенеді? |
|||||||||||||||
Ишара: рөлдік ойындағы қол қимылдары |
|||||||||||||||
Құндылықтар |
Зайырлы қоғам мен жоғары руханият. «Атымтай Жомарт» әңгімесінің айтар негізгі түйінді ойы арқылы еңбекке деген құрмет, өмір бойы білім алу құндылықтарына, рухани өрлеуге баулимын. |
||||||||||||||
Өмірменбайланысы |
Шығарма идеясының өмірмен сабақтастығын ұғыну |
||||||||||||||
Пәнаралықбайланыс |
Тарих, қазақ тілі |
||||||||||||||
Алдыңғыбілім |
Атымтай Жомарттың образдылық ерекшелігі |
||||||||||||||
Сабақбарысы |
|||||||||||||||
Жоспарланғанкезеңдері |
Жоспарланғаніс-әрекеттер
|
Дереккөздер |
|||||||||||||
Сабақтыңбасы
3 минут |
Қызығушылықты ояту. Мінез, ерекше қасиеттеріне сай ат қою. 1.«Сәлемдесу» сергіту сәті. Білім алушылар орындарынан тұрып, көршісінің аттас саусақтарына кезек-кезек тигізеді, бас бармақтан бастайды:-Мен саған тілеймін(бас бармағын тигізеді)-Бақыт(сұқ саусағын тигізеді)-Денсаулық(ортаңғы)-Барлығында(атаусыз саусақ)-Барлық жерде(шынашақ)-Сәлеметсің бе!(алақанын бір-біріне тигізеді) 2.«Суреттер: не болды?» әдісі. Интерактивті тақтадан суреттер көрсетіледі. Оқушылардан суретте не болып жатқанын және түсіндіріп берулері сұралады. Білім алушының назарын шоғырландыру үшін қосымша жетекші сұрақтар қойылады: - Суреттен не байқадыңдар? - Бұл қандай адам? Оның бойында қандай жақсы қасиет бар деп ойлайсыз?- Бүгінгі сабақтың тақырыбы не жайлы? Болжаңыз. 3. Оқушылармен бірігіп, бүгінгі сабақ мақсатын айқындап аламын. 4. Үлестірме қағаздар арқылы сынып оқушыларын топқа бөлемін. Сабақтың мақсаты мен күтілетін нәтижелері айқындалады. |
Слайд
І топ. Жомар ІІ топ. Мейірім ІІІ топ. Еңбек «Суреттер: не болды?» әдісіне арналған суреттер |
|||||||||||||
Сабақтыңортасы
10 минут
|
1. Білім алушы әрекеті: Оқушылар «Атымтай Жомарт» әңгімесінің мазмұнын талдай отырып, шығармадағы оқиғаларды рет-ретімен «Уақыт тізбегі» әдісі бойынша сызбаға жазады. Тапсырманы орындауда мағынаны ұғынуға арналған оқылым мен жазылым тапсырмасы арқылы орындатамын. Ойлау дағдысының деңгейі: білу,түсіну Бағалау критерийі: Шығарма мазмұнын түсінеді Тұжырым жасайды. Тапсырма. «Уақыт тізбегі» әдісі. «Атымтай Жомарт әңгімесінің мазмұнын талдай отырып, оқиғаларды рет-ретімен сызбаға орналастырып жазыңыз. Атымтай жомарт өзi есепсiз бай бола тұрып, күн сайын бiр мезгiл үстiне ескi-құсқы киiм киiп, отын кесiп, шөп тасып жұмыс қылады екен. Бiр күнi өзiнiң жақын таныстары сұрады дейдi:– Жомарт, құдай бергей дәулетiңiз бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – киiм, үйсiздерге – үй болдыңыз, сөйтiп тұрып өз басыңызды кемшiлiкке салып, жете алмаған жарлыша отын кесiп, шөп тасығаныңыздың мағынасы не? – деп. Жомарт айтты дейдi:– Төрт түрлi себеп бар. Әуелгiсi: әдемi ат, асыл киiм, асқан дәулеттi өне бойы әдет етсең, көңiлге жел кiргiзедi; сол желiккен көңiлмен өзiмнен терезесi төмен бейшаралардан жиренiп, көз салмай, кем - кетiкке жәрдем берудi ұмытармын деп қорқамын. Екiншiсi: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемшiлiк емес екенiн бiлiп, кейiнгiлер әбiрет алсын деймiн. Үшiншiсi: күн сайын өз бейнетiммен тапқан бiр-екi пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмнiң тәттiлiгi, сiңiмдiлiгi болады екен. Төртiншiсi: құдайтағаламның берген дәулетiн өзiмсiнiп, тиiстi орындарына жаратпай, көбiсiн өзiм iшiп-жеп, өзiм тұтынсам, мал берген иесiне күнәлi болармын деп қорқамын, – дедi
Дескриптор: 1. Әдеби шығарманың мазмұнын түсінеді. 2. Мәтін мазмұнына анализ жасайды. 3. Шығармадағы оқиғалар тізбегін сызбаға түсіреді. Кері байланыс: ауызша жүргіземін. Қолданатын сөздер: «Жарайсың!», «Керемет!», «Әлі де ойлан!»
2. Жұптық жұмыс. «Ойлан, зерделе» әдісі Білім алушы әрекеті: Берілген сөздің мағынасын түсіне отырып, жомарттық пен сараңдық сөзі қатысқан мақал-мәтел тауып, кестені толтырады. Тапсырманы орындауда тілдік мақсатты басшылыққа ала отырып, жазылым тапсырмасы арқылы орындатамын.
Бағалау критерийі: Жомарттық пен сараңдық сөзінің мағынасын ашады. Тапсырма. Жомарттық және сараңдық сөзінің мағынасын анықтап, осы сөздер қатысқан мақал-мәтел тауып, кестені толтырыңыз. 2. «Сараңдық» сөзінің мағынасын ашады. 3. Мақал-мәтелді тауып жазады. 4. Кестені толтырады. Кері байланыс: ауызша жүргіземін. «Дәл таптыңыз!», «Орынды айтылған!», «Жарайсың!»
3. Топтық жұмыс«Топтық тергеу немесе зерттеу» стратегиясы Білім алушы әрекеті: Білім алушылар интерактивті тақтада жазылған топ аттарына назар аударып, өзінде қызығушылық тудырған топқа бірігеді. Сол топқа берілген тапсырманы орындайды. Ойлау дағдысының деңгейі: қолдану,талдау Бағалау критерийі: Кейіпкерді шынайы өмірмен салыстырып бағалайды. Тапсырма: - Баяндаушылар (әдеби шығарманың мазмұнын баяндайды) - Сұрақ құрастырушылар (Әңгіме желісі бойынша қарапайым және күрделі сұрақтар құрастырады) - Дәнекерлеушілер (Көркем шығармада көтерілген мәселені, кейіпкерді қазіргі заманмен салыстырады.) Дескриптор: 1 Шығарманың мазмұнын баяндайды. 2. Мәтін мазмұны бойынша әр түрлі деңгейлегі сұрақтарды құрастыра алады. 3. Шығармада көтерілген мәселені қазіргі заманмен салыстырады. 4. Жұптық жұмыс. «Қос диаграмма» әдісі Білім алушы әрекеті: Білім алушылар жомарт адам мен сараң адамның бейнесін салыстырады,ұқсастығы мен айырмашылығын тауып,жинақтайды. Берілген диаграммаға салады. Мәтіннен түсінгенін қолданысқа енгіздім Ойлау дағдысының деңгейі: жинақтау Бағалау критерийі: Әдеби шығармадағы Атымтай Жомарттың екі пікірін салыстыра суреттеулер мен қарама-қарсы суреттеулерді, жомарттық пен сараңдықты мәтіннен табады. Тапсырма: Жомарт адам мен сараң адамның бейнесін салыстырыңыз. Ұқсастығы мен айырмашылығын тауып, диаграммаға салыңыз. Интербелсенді тақтада орындаңыз. 2. Адам бойындағы жақсы-жаман қасиеттерді ажыратады. 3. Ұқсастығы мен айырмашылығын табады. 3. Қос диаграмманы толтырады. Кері байланыс: «Өте жақсы жазылған», «Дұрыс таптың!», «Орынды айттың!», «Интерактивті тақтада орындағын жұмысыңыз үздік болды!», «Шебер орындадыңыз!» |
«Атымтай Жомарт» әңгімесі
«Ойлан, зерделе» әдісі
«Топтық тергеу немесе зерттеу» стратегиясы
«Қос диаграмма» әдісіЖұптық жұмыс. |
|||||||||||||
Сабақтың соңы
3 минут |
Рефлексия «Аяқталмаған сөйлем» әдісі Оқушы әрекеті: Білім алушы өздеріне жақын сөйлемді таңдайды. Айтылған ойды жалғастырады. «Мұғалімге жеделхат» тақтасына оқушылар стикер жапсырады. -Бүгінгі сабақта мен ... түсіндім, ... білдім, ... көзімді жеткіздім. -Мен өзімді ... мақтар едім. -Маған ерекше ұнағаны ... - Сабақтан соң маған ... келді. - Бүгін маған .. ... ... сәті түсті. - Қызықты болғаны ....- ..... қиындық тудырды .- Менің түсінгенім ... -Енді мен .... аламын. Білім алушылар өз – өзіне есеп беріп, қажеттілігін,өзіндік көзқарасын қалыптастыру үшін және де өз – өзіне баға бере алу үшін осы әдісті қолданамын |
Слайд |
|||||||||||||
Үй жұмысы |
Зерттеу. Оқылған әңгімеге ұқсас шығармалар. |
|
|||||||||||||
Сабақта саралау тапсырмалары болды ма? Қалайша қолдау көрсете аламын? Қабілетті оқушыларды оқытуда алдыма қандай міндеттер қоямын? |
Оқушылардың материалды қаншалықты игергенін қалай бағалаймын? |
Денсаулық пен қауіпсіздік техникасын сақтау |
|||||||||||||
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ/ оқыту мақсаттары шыншыл ма? Барлық оқушылар ОМ жетті ме? Егер жоқ болса, неге? Сабақтағы саралау дұрыс өтті ме? Сабақтағы кезеңдер сақталды ма? Жоспардан тыс не жасалды? Неге? |
|
||||||||||||||
Жалпыбағалау Қандайекіаспектжақсыөтті? (оқытуменбілімберутуралыойланыңыз) 1: 2: Сабақтыжақсартуғанесебепболатынеді? (оқытуменбілімберутуралыойланыңыз) 1: 2: Сабақбарысындасыныптыңжетістігітуралынеойладым/ жекеоқушылардыңқиындығы, келесісабақтарданегеназараударуқажет? |
|||||||||||||||